Oops, I did it again…
Ik zocht je, ik vond je. Dit was precies wat ik nodig had. Je beloofde me gouden bergen. Vol verwachting ging ik naar je toe. En toen…was er helemaal niks. Je liet me met lege handen achter. Wat een deceptie. Je had nog kunnen proberen om me voor je te winnen. Maar nee, je deed totaal geen moeite. Je bood me niet eens een verontschuldiging aan.
.
.
.
Ben ik even blij dat dit geen treurige bladzijde uit mijn dagboek is. Het is wél een treurige pagina op website’s. Je kent hem vast wel. De ‘404 oops, page not found’ pagina. Beetje jammer. Gemiste kans. Tenzij je het goed aanpakt en de klant alsnog voor je kunt winnen.
Hoe je dat doet?
Zorgen dat deze pagina niet bereikt wordt. Controleer daarom regelmatig of alle links op je website werken. Wordt er vanuit een andere website of via social media naar jouw site verwezen? Kies dan een pagina die je niet snel verwijdert. Ook vervelend; je wordt gevonden in Google, blijkt de pagina niet te bestaan. Weg klant.
Een 404 pagina is niet altíjd te vermijden. Dus als je bezoeker alsnog op deze pagina terecht komt, help hem dan een handje. Bied een volgende stap aan, een alternatief, je laatste blog of je favoriete dienst of product.
Kan jouw 404-pagina een portie klantvriendelijkheid gebruiken?
Laat het me weten.